Stary Admirał Gwiezdnej Floty

Kapitan Bomba i Chorąży Torpeda

Gwiezdna Flota – ogół sił zbrojnych ludzi, jedna ze stron odwiecznej wojny ludzi z kosmitami o władzę w Galaktyce Kurvix. Jej siły utrzymują porządek na obejmowanym przez siebie terytorium, Flota włada także częścią sektora cywilnego, odpowiadając za budowę m.in. kosmicznych autostrad. Liczy 3 miliony żołnierzy, wchodzących w skład wszelkiego typu jednostek, od Gwiezdnego Patrolu po siły naziemne. We Flocie służy także kurvinox, Michał Głuś, oraz inni kosmici, którzy mają dosyć władzy Sułtana, tzw. kosmici sprzymierzeni. Żołnierze Gwiezdnej Floty mają jednolite umundurowanie i wyposażenie. Są o wiele lepiej wyszkoleni niż kosmici (miedzy innymi dzięki szkoleniom z karabinu w dupę z Generałem Kujem), którzy tę niedoskonałość nadrabiają liczebnością. Gwiezdna Flota posiada wiele budynków i terenów na terenie Galaktyki Kurvix.

Organizacja[edytuj | edytuj kod]

Podobnie jak rzeczywista armia, personel Gwiezdnej Floty dzieli się według hierarchii stopni.

Admirał[edytuj | edytuj kod]

Najwyższa władza Floty: Admirał Gwiezdnej Floty ma pod sobą wszystkie jej jednostki, często osobiście powierza im zadania przez radio. Wybierany poprzez demokratyczne wybory, może zostać odwołany przez Trybunał Stanu. Jak zwykł mawiać Admirał Gwiezdnej Floty: Admirałem nie zostaje się za freierę.

Zobacz dokładną listę Admirałów Gwiezdnej Floty.

Postacie dzierżące admiralicję:

Generał[edytuj | edytuj kod]

Oficer o bliżej nieznanych kompetencjach, najprawdopodobniej sztab generałów pomaga Admirałowi w dowództwie. W sprawach szczególnej wagi, takich jak dymisja bieżącego Admirała, tworzą Trybunał Stanu, a przegłosowane przez nich decyzje mają wyższość nawet nad wpływami Admirała.

Generałowie:

Major[edytuj | edytuj kod]

Jedynym znanym posiadaczem tej rangi, jest postać z filmu Ogniem i Laserem - major Zagłoba. Nie ma pewności, czy jest to historyczny stopień, czy aktualny, chociaż w filmie Zagłoba nosił mundur Gwiezdnej Floty, wiec można przyjąć, że owa ranga istnieje.

Kapitan[edytuj | edytuj kod]

Zdolny dowódca, mający pod swą komendą statek, oraz dwóch ludzi. Wraz z nimi bierze udział w akcjach bojowych. Praktycznie jedyni kapitanowie występujący w serialu, służą w jednostkach Gwiezdnego Patrolu.

Kapitanowie:

Chorąży[edytuj | edytuj kod]

Najniższa ranga, uprawniająca do posiadania własnego statku. W wyjątkowych sytuacjach chorążowie dostają pod swą komendę ludzi, jednak generalnie działają w pojedynkę.

Postacie dzierżące tytuł chorążego:

Sierżant[edytuj | edytuj kod]

Wyższa od szeregowego ranga, na której temat niewiele wiadomo. Jest nim jeden z kompanów Torpedy.

Plutonowy[edytuj | edytuj kod]

Kolejna wyższa od szeregowego ranga o której kompetencjach niewiele wiadomo. Był nim Bomba w czasach, gdy Ojciec Pijo piastował funkcję kapelana.

Kapelan[edytuj | edytuj kod]

Duchowny pełniący swą posługę w jednostkach Gwiezdnej Floty. Był nim Ojciec Pijo.

Szeregowy[edytuj | edytuj kod]

Najniższa i najliczniejsza ranga w GF. Premią do niskiego żołdu szeregowca, jest bon konsumencki do wykorzystania w stołówce zakładowej. Leczenie szeregowych kosmitów sprzymierzonych nie jest refundowane.

Szeregowi:

Mechanicy[edytuj | edytuj kod]

Zajmują się konserwacją pojazdów Floty.

Sprzęt[edytuj | edytuj kod]

Statki kosmiczne i lotnictwo[edytuj | edytuj kod]

Pojazdy naziemne[edytuj | edytuj kod]

Uzbrojenie i wyposażenie[edytuj | edytuj kod]